Constantin-Daniel Cadariu – întâlnire de lucru cu oficialii autorităților administrației publice locale și cu reprezentanții organismelor din turism și cei ai mediului de afaceri brașovean.

Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, a organizat vineri, 7 ianuarie, la Centrul CATTIA, o întâlnire de lucru cu oficialii autorităţilor administraţiei publice locale şi cu reprezentanţii organismelor din turism şi cei ai mediului de afaceri braşovean.
Întâlnirea, realizată cu sprijinul Consiliului Judeţean Braşov şi al Primăriei Municipiului Braşov, a vizat aspecte importante privind promovarea și dezvoltarea sustenabilă a turismului și a antreprenoriatului din judeţul Brașov.

Au fost prezenţi Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Ambrus Izabella, subprefectul Judeţului Braşov, Flavia Boghiu şi Sebastian Rusu, viceprimarii Municipiului Braşov, senatori şi deputaţi din judeţul Braşov, primari al localităţilor braşovene cu potenţial turistic, oficiali ai instituţiilor publice de cultură, conducători ai organizaţiilor profesionale şi patronale din turism şi afaceri, reprezentanţi ai clusterelor şi incubatoarelor de afaceri, precum şi ai asociaţiilor de promovare turistică.

„Am venit la Braşov din dorinţa de a afla problemele cu care se confruntă cei din domeniul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi al turismului, dar, în egală măsură, pentru a cunoaşte reuşitele care pot deveni exemple de bune practici la nivel naţional. Am constatat că există suficient de multe probleme, atât în ceea ce priveşte turismul, cât şi mediul de afaceri, am notat absolut toate aspectele aduse în atenţie de către participanţi şi vom încerca la nivel de minister să le analizăm pe fiecare în parte şi să găsim cele mai bune soluţii. Vom aştepta şi concluziile celorlalte întâlniri pe care le vom avea în alte zone din ţară, astfel încât soluţiile să fie armonizate şi să acopere necesităţile la nivel naţional”, a spus ministrul Constantin-Daniel Cadariu.

Principala problemă dezbătută a fost legată de înfiinţarea, funcţionarea şi finanţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD), entităţi create din parteneriatul între autorităţile publice locale şi mediul de afaceri din turism. Acestea urmează a fi înfiinţate la nivel local, regional şi chiar naţional, fiind o necesitate cuprinsă în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

„Dacă discutăm de domeniul turismului, una dintre soluţiile principale o reprezintă punerea în aplicare a Legii Turismului pe componenta OMD-urilor. Este un subiect dezbătut de aproape cinci ani, dar din păcate normele de aplicare pentru această lege nu au apărut, astfel că OMD-urile nu au putut fi înfiinţate în mod oficial, nu au putut fi certificate de către Ministerul Turismului şi, în consecinţă, nu au putut produce efecte pozitive. Prin activitatea acestor OMD-uri, mare parte din problemele ridicate de operatorii din turism îşi pot găsi rezolvarea. Sunt două aspecte care trebuie clarificate: constituirea OMD-urilor şi asigurarea finanţării lor, atât asigurarea acelei finanţări constante de-a lungul timpului care se va constitui din taxele colectate la nivel local, fie ele taxe de promovare sau taxe de staţiune, cât şi posibilitatea accesării de fonduri europene care să fie utilizate pentru menirea principală a OMD-urilor, şi anume promovarea turistică la nivel local, regional şi naţional”, a explicat oficialul guvernamental.

Până la sfârşitul lunii octombrie 2022, legislaţia privind Organizaţiile de Management al Destinaţiei trebuie finalizată – atât legea propriu-zisă, cât şi hotărârea de guvern cu normele de aplicare, aceasta fiind o cerinţă impusă prin PNRR.
În această idee, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului desfăşoară o serie de consultări la nivel local şi central cu reprezentanţii din domeniul turismului, astfel încât la sfârşitul lunii iunie să fie conturată o soluţie clară prin care OMD-urile să fie înfiinţate şi să poată funcţiona cât mai curând posibil.

„Avem o intenţie în ceea ce priveşte modul de constituire a OMD-urilor locale, regionale şi a celui naţional, însă nu dorim să pornim de la punctul de vedere al ministerului. Culegem păreri şi propuneri de la toţi factorii implicaţi în această activitate, astfel încât ceea ce vom cuprinde în forma finală a legii să fie asumat de toţi actorii din turism şi de administraţiile locale, tocmai pentru ca OMD-urile să funcţioneze şi să fie eficiente”, a conchis ministrul.

În ceea ce priveşte proiectele privind dezvoltarea Braşovului şi a Poienii Braşov pe partea de turism, ministrul a felicitat conducerea Primăriei Braşov pentru faptul că s-a preocupat de pregătirea unor proiecte de investiţii, precum extinderea domeniului schiabil din Poiana Braşov, realizarea saniei de vară sau construirea unor trasee de mountain bike pe partea nordică a Postăvarului.
În privinţa finanţării acestor proiecte investiţionale ample, „bugetul Ministerului Turismului pentru acest an este destul de redus, astfel că principala ţintă o reprezintă fondurile europene. Avem posibilitatea unor finanţări viitoare, inclusiv din PNRR, pentru aceste proiecte. Pe 31 decembrie 2023 va avea loc o primă analiză pe tot ce înseamnă Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în urma căreia proiectele care nu vor putea fi implementate vor fi stopate, iar pentru alte proiecte, ajunse la maturitate şi întemeiate pe studii de fezabilitate şi documentaţii tehnice actualizate, să se poată accesa fonduri din acest program”, după cum a explicat ministrul Cadariu.

În cadrul discuţiilor, oficialul guvernamental a prezentat programul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului în ceea ce priveşte susţinerea întreprinderilor mici şi mijlocii. Sunt cel puţin 12 programe care vor fi derulate în cursul acestui an, venind în sprijinul tuturor celor care activează în mediul de afaceri. Printre altele, autorităţile centrale au în vedere anumite scheme de ajutor pentru firmele afectate de pandemie, inclusiv posibilitatea unei noi scheme de ajutor de stat pentru domeniul HoReCa.

„Am avut o întâlnire extrem de importantă cu ministrul Antreprenoriatului şi Turismului. Mă bucură faptul că am avut o prezenţă foarte mare şi un interes ridicat din partea tuturor organismelor reprezentative din municipiul şi judeţul Braşov şi că au fost puse în discuţie foarte multe probleme, atât din zona mediului de afaceri, cât şi din activitatea turistică. Sperăm ca punctele de vedere, propunerile şi sesizările ridicate de participanţi să fie preluate de domnul ministru şi transpuse în legislaţie. Pentru judeţul Braşov şi administraţia publică judeţeană este foarte important să avem în continuare o dezvoltare a turismului sub toate aspectele, inclusiv în ceea ce priveşte infrastructura de agrement. Este vital ca judeţul Braşov, care dispune de o capacitate foarte bună de cazare, să se dezvolte mai mult şi pe partea de atracţii şi activităţi de petrecere a timpului liber, astfel încât cei care ne vizitează să aibă motive pentru a rămâne cât mai multe zile la noi. Sunt convins că prin colaborarea autorităţilor locale cu antreprenorii din turism ne vom putea organiza foarte bine, astfel încât să punem bazele, la Braşov, pentru una dintre cele opt Organizaţii de Management al Destinaţiei la nivel regional, astfel încât să putem atrage fondurile disponibile în cadrul PNRR pentru aceste structuri. În ceea ce priveşte mediul antreprenorial, au fost discutate o serie de aspecte care ţin de eliminarea consecinţelor nefaste generate de pandemie. Vorbim de sprijinul guvernamental care sunt convins că va veni în continuare pentru IMM-uri şi pentru toate societăţile care au fost afectate de criza sanitară”, a menţionat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Şeful administraţiei judeţene va participa marţi, 11 ianuarie, în calitate de preşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, la o întâlnire cu ministrul Andreprenoriatului şi Turismului pe tema Organizaţiilor de Management al Destinaţiei şi a Polurilor de Dezvoltare Turistică, alături de reprezentanţii agenţiilor de dezvoltare regională din România şi ai structurilor asociative ale municipiilor şi comunelor.
Cu acest prilej se va discuta şi despre posibilitatea ca Organizaţiile locale de Management al Destinaţiei să fie eligibile pentru atragerea de finanţări europene nerambursabile în viitorul exerciţiu financiar 2021-2027.

Previous Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov

Contactează-mă

Apreciez că îți faci timp să iei legătura cu mine. Te rog să completezi formularul de mai jos.

Contactează-mă

Apreciez că îți faci timp să iei legătura cu mine. Te rog să completezi formularul de mai jos.

Trimite-mi un mesaj

Revin cu un răspuns cât de repede posibil

    av-logo-negative

    Program disponibilitate audiențe

    [booked-calendar]

    Trimite un mesaj