Aceste posturi reprezintă aproximativ o treime din totalul persoanelor care vor lucra în perimetrul Aeroportului; celelalte posturi se vor regăsi în organigrame și vor fi scoase la concurs de instituțiile publice cu atribuții în domeniul transportului aerian, precum și de operatorii privați care vor derula activități economice în zona din cadrul Terminalului și în amplasamentul Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav.
Ocuparea prin concurs a posturilor Regiei „AIBG” RA se va realiza în 3 etape succesive, raportate la momentul operaționalizării Aeroportului, prevăzut pentru vara anului 2023, iar prima etapă este prevăzută să înceapă în perioada noiembrie – decembrie.
Pentru desfășurarea fiecărei etape de angajări, pornind de la momentul publicării posturilor și până la semnarea contractelor de muncă, Regia estimează că va fi necesară o perioadă de două luni.
În prezent, Regia dispune de o organigramă minimală aprobată de plenul Consiliului Județean Brașov, formată din 7 posturi, dintre care 6 sunt posturi de execuție.
Această structură a fost gândită strict pentru realizarea demersurilor de certificare în relația cu Autoritatea Aeronautică Civilă a infrastructurii de aeroport și a echipamentelor aeroportuare corespunzătoare.
Așadar, primele posturi care urmează să fie scoase la concurs sunt: 1 post la Compartimentul tehnic-operațional/mentenanță, 1 post la Compartimentul financiar-contabilitate, 2 posturi la Compartiment siguranță și monitorizare a conformității, 1 post la Compartimentul securitate aeroportuară/administrativ și 1 post compartiment asistență managerială (consilier juridic/guvernanță corporativă/HR).
Regia Autonomă „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav” RA se va ocupa de toate demersurile privind desfășurarea procedurilor de angajare, de la elaborarea fișelor de post, anunțarea condițiilor minime necesare pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate și publicarea bibliografiei, la desfășurarea probelor de concurs, incluzând aici etapele de depunere a dosarelor, proba scrisă și interviul.
Potrivit estimărilor conducerii Regiei „AIBG” RA, concursul pentru ocuparea celor șase posturi anunțate mai sus ar putea avea loc în perioada noiembrie-decembrie 2022.
În aceeași perioadă, plenul CJ Brașov ar urma să aprobe structura organigramei definitive, cu aproximativ 67 de posturi, astfel încât selecția personalului să poată merge mai departe.
În etapa a doua, care va fi organizată la începutul anului viitor, se vor completa pozițiile specifice de conducere, de nivel mediu, din cadrul Regiei „AIBG” RA, recrutările urmând să se desfășoare prin intermediul acelorași proceduri.
Vorbim despre posturile de conducere prevăzute la Direcția Economică și Comercială, Direcția Tehnică și Operațională, Serviciul de Securitate Aeroportuară, Probleme Speciale și Documente Clasificate și Biroul Sistem de Management al Calității, Siguranță și Monitorizare a Conformității.
În cea de-a treia etapă vor fi ocupate prin concurs restul posturilor de execuție care vor fi cuprinse în organigrama Regiei „AIBG” RA.
Vor fi căutate persoane calificate în domenii care necesită experiență generară, cum sunt cele din sfera financiar-contabilă, gestiune, marketing, asistență medicală, audit, achiziții publice, resurse umane, juridic sau administrativ, dar și specialiști pentru care experiența anterioară în aeroport reprezintă o condiție obligatorie, aceștia urmând să ocupe posturi din cadrul birourilor de Coordonare Securitate Aeroportuară, respectiv de Siguranță și Monitorizare a Conformității, precum și din cadrul Compartimentului de Siguranță și Coordonare Operațională.
Persoanele interesate să ocupe posturile din cadrul Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav trebuie să știe că organizarea concursurilor include și o etapă de verificare aprofundată a fiecărui candidat în parte, privind antecedentele de orice fel, pe care o vor realiza instituțiile statului cu atribuții în domeniu.
Această verificare este absolut obligatorie, având în vedere că fiecare angajat va putea intra în incinta Aeroportului pe baza unui permis de acces strict.
„Procedurile de angajare vor fi publice, urmând să fie anunțate prin canalele media uzuale. Până în prezent, la Consiliul Județean Brașov au fost depuse foarte multe CV-uri din partea celor care își doresc să lucreze la Aeroport. Le-am parcurs pe toate și astfel ne-am creat o idee asupra pregătirii profesionale a persoanelor interesate. Aceste CV-uri deja transmise nu înseamnă înscrierea la concurs, astfel că îi invităm pe toți potențialii candidați să urmărească lansarea procedurilor de recrutare a personalului, odată cu publicarea anunțurilor privind cerințele posturilor care vor fi scoase la concurs. Toate posturile care vor fi scoase la concurs vor fi publicate pe site-ul Consiliului Județean Brașov, la secțiunea Carieră https://site.judbrasov.ro/cariera.php pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Brașov https://www.facebook.com/ConsiliulJudeteanBrasov și pe cea a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav https://www.facebook.com/BrasovAirport”, a precizat Alexandru Anghel, directorul Regiei Autonome „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav” RA.
Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea, este optimist că în urma procedurilor de recrutare vor fi angajați specialiștii de care Regia „AIBG” R.A. are nevoie.
„Ne propunem să angajăm cei mai buni specialiști, persoane bine pregătite atât în domeniile generale, cât și în cele specifice activității aeroportuare. În paralel cu demersurile pe partea de resurse umane, continuăm activitățile privind funcționalizarea infrastructurii aeroportuare. În perioada imediat următoare vom executa marcajele pistei, vom continua montarea echipamentelor de radionavigație pe amplasament și lucrările de construcție și dotare a clădirii de contingență. Apoi vom face calibrarea echipamentelor de radionavigație, în perioada 12-19 decembrie, când este planificată verificarea din zbor a acestora cu ajutorul unui avion de calibrare al Autorității Aeronautice Civile Române. Anul viitor vom continua cu celelalte aspecte privind certificarea infrastructurii de aeroport și a echipamentelor aeroportuare corespunzătoare, publicarea procedurilor de zbor și definitivarea tuturor aspectelor care țin de noi pentru funcționalizarea Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav”, a menționat președintele CJ Brașov.