Potrivit reprezentanților asocierii UTI Construction and Facility Management SA – SC BOG’ART SRL care implementează contractul privind „Asigurarea serviciilor de navigație aeriană la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav / Realizarea infrastructurii fizice si dotarea acesteia cu echipamente specifice”, în zilele următoare se va face și livrarea echipamentului ILS.
Instalarea celor două echipamente de radionavigație o va realiza asocierea UTI – BOG’ART, 90% din lucrările la fundațiile acestora fiind deja finalizate, în timp ce punerea în funcțiune și testarea lor vor fi efectuate de experții producătorului italian.
În luna octombrie este programată livrarea echipamentului DME, care va fi amplasat și el în perimetrul Aeroportului.
„Asigurarea serviciilor de navigație aeriană reprezintă partea cea mai complexă, specializată, necesară și obligatorie pentru funcționarea Aeroportului Brașov. Asigurarea serviciilor de navigație se bazează pe o serie de componente inseparabile, interdependente și tratate unitar: echipamente de radionavigație, comunicații, meteo, clădire de contingență/ turn remote, proceduri de zbor, spațiu aerian controlat. Procedurile de zbor se execută în baza datelor furnizate de către echipamentele de radionavigație, date care sunt stocate în serverele amplasate în clădirea de contingență și sunt transmise către controlorii de trafic care asigură dirijarea”, a explicat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.
Următoarea etapă o reprezintă calibrarea echipamentelor de radionavigație, care se va realiza în perioada 12-19 decembrie, când este planificată verificarea din zbor a acestora cu ajutorul unui avion de calibrare al Autorității Aeronautice Civile Române.
„Zborurile de calibrare nu se pot executa fără a avea echipamentele de radionavigație instalate, în mod special partea de comunicații sol-aer. Avionul de calibrare va verifica și va ajuta la calibrarea echipamentelor de radionavigație, va verifica dacă procedurile de zbor pot fi executate în siguranță și dacă au acoperire de semnal în tot spațiul aerian controlat pentru Aeroportul Brașov. Cu această ocazie vor fi realizate reglajele finale ale echipamentelor și respectarea cerințelor privind procedurile instrumentale de zbor elaborate pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”, a menționat șeful administrației județene.
După validarea din zbor a echipamentelor și a procedurilor de zbor, urmează instruirea controlorilor de trafic pentru a le folosi corespunzător, iar de acest lucru se va ocupa ROMATSA, la începutul anului viitor.
Tot la începutul anului 2023 se vor publica în AIP datele de aerodrom, datele privind spațiul aerian și procedurile de zbor, astfel încât toate companiile aeriene să le cunoască și astfel să se pregătească în mod corespunzător pentru operare.
Această etapă va dura 60 de zile, iar în paralel vor fi parcurse celelalte etape procedurale care țin de certificarea infrastructurii și a echipamentelor aeroportuare, demersuri absolut necesare pentru operaționalizarea Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav.
În ceea ce privește stadiul la zi al construcției clădirii de contingență a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, el este conform graficului asumat de constructor.
„80% din construcția pereților cortină este realizată, aceștia urmând să fie finalizați până la sfârșitul lunii septembrie. Pe restul fațadelor se lucrează la structura-suport pentru placarea cu fibrociment. Realizarea hidroizolațiilor este terminată, astfel că se pot executa fără probleme lucrările pe partea de finisaje. La interior, pereții de compartimentare sunt finalizați și se desfășoară lucrări la pardoseli, se montează ușile și se fac zugrăveli. La parter, instalațiile sunt realizate aproape în totalitate și echipele de muncitori fac pregătirile necesare montajului echipamentelor de navigație aeriană, programat în luna octombrie. De asemenea, au început lucrările la rețelele exterioare – canalizări pluviale, canalizare menajeră, trasee de cabluri și fibră optică”, a precizat Adrian-Ioan Veștea.